פעילות יומיומית של הילד תוביל לתחושת מסוגלות ותחזק את התקשורת הבינאישית,  תעשיר ותפתח מיומנויות ביצוע, שפה ותקשורת.

תחושת המסוגלות של הילד עולה עם המודעות לניהול הפעילות מתחילתה ועד סופה. פעילות משותפת תורמת למשפחה מתפקדת וחיונית.

לדוגמא:

בישול ואפיה מנות לארוחה | עריכת שולחן | פינוי שולחן | סידור מצרכים | סידור ופינוי המדיח | מיון כביסה מלוכלכת | הפעלת המכונה | העברה למייבש | תליה והורדת כביסה | קיפול, מיון וסידור בארון | סידור בגדים: מלוכלכים לסל כביסה | הכנת בגדים לקראת מקלחת | בחירת בגדים לבוקר שלמחרת | ניצול זמן אמבטיה למשחקים: עם קצף, מידות עם כוסות, ציור על חרסינה עם צבעים מתאימים, ייבוש תוך מודעות ללחץ מותאם ולאברי הגוף | הכנת עציצים, השקייה וטיפוח.

בוא נשנה את ההורות החוקרת והדורשת:

הכנת שעורי בית? תתלבש מהר אתה מאחר לחוג בישול! אמרתי לך שלא מביאים טלפון לשולחן!

להורות משתפת ומפתחת…

רציתי לספר לך מה קרה לי היום בדרך לעבודה אתה תקפל את המגבות ואני את החולצות בוא נאפה ביחד עוגה לשבת… קניתי פרחים לגינה היכן תרצה שנשתול אותם?

כך נרחיב ונחזק את הקשר המשפחתי, לדוגמא: הפעולות והערכים שניתן להקנות בזמן הכנת עוגה:

  • ניהול עצמי : יוזמה, תעדוף, תכנון פעולה מתמשכת, בקרה -האם הכנסתי כבר אבקת אפיה?
  • פתרון בעיות: איך מודדים חצי כוס סוכר?
  • שליטה ולמידה מוטורית: למלא כוס בקמח בעת עמידה על שרפרף.
  • ויסות רגשי: שליטה מתמשכת בפעילות, קשב הדדי, מיקוד במשימה, מסוגלות עצמית- הצלחתי, סמכו עלי ואוכלים את זה. אפילו הכנסתי לתנור.
  • מודעות לשימוש בחושים ושיום התחושה: אני אוהבת ריח של שוקולד, אתה רוצה ללקק -הפעלת המערבל תוך ויסות עוצמת הרעש .
  • שפה: שיח, מילים, זמנים, קטגוריות -בבקשה העבר לי את המרית