התרגיל נועד לשימוש בזמני רגיעה או בשלב הראשון של יציאה מויסות, לא בתוך התפרצות הקשה.

קירקוע – שימוש בכל החושים. להכין קופסת תחושה עם פריטים לכל חוש: אוזניות למוסיקה, פלסטלינה, שוקולד, בושם, קרם ידיים, תמונה של מישהו אהוב.

לצייר את הרגשות שלי – כשהילד מתחיל להיות נסער, לתת לו פתקית ועיפרון או טוש דק ולבקש ממנו למלא את הפתקית. לא לתת עוד הוראות, הילד צריך להשתמש בזה איך שהוא רוצה. לאחר מכן, לדבר על הציור ומה הוא חווה.

פלסטלינה – בסימנים הראשונים להתפרצות, לתת לילד פלסטלינה ולהגיד להם ליצור מה שהם רוצים. לאחר מכן לפתוח שיחה על מה שהם יצרו, לא להשאיר בלי התייחסות ושיח על מה הם חוו. משמש גם כקירקוע.

תרגילי מיינדפולנס

  • "הליכה מודעת" – בתרגיל משחקי זה, נרצה להביא תשומת לב מלאה לאופן שבו אנחנו הולכים. כדי לעשות זאת, בקשו מהילדים לבצע הליכות שונות כמו: אריה, פיל, לוליין על חבל דק, נינג'ה, רובוט, איש עם דלי מים על הראש, על גחלים לוהטות, כמו אדם ביישן, כמו אדם עם ביטחון, הליכה במקום מפחיד, הליכה במקום יפה ורגוע.
  • "תרגול נשימות": לקרר את השוקו – להדפיס תמונה של כוס שוקו, לבקש מהילד להריח את השוקו ולקרר אותו. לעשות את הנשימות 5-10 פעמים. הפרח והנר – לדמיין נר דולק ביד אחת ופרח ביד שניה. הילד מריח את הפרח ומנסה לכבות את הנר. הפרחת בועות סבון
  • "לקפוץ לתמונה" – להדפיס כמה תמונות נוף (שונות) ולבקש מהילד להיכנס איתנו לתמונה ולתאר מה הוא רואה, שומע, מריח, טועם ומרגיש עם כמה שיותר פרטים.

ותמיד מומלץ: לשלב פעילות גופנית באופן קבוע, מספר פעמים בשבוע. הפעילות יכולה להיות הליכה, משחק בגינה ומשחקי כדור.